Pendolino, czyli dziwny zakup PKP InterCity
Kupno 20 składów Pendolino bez wychylnego pudła to błąd – ostrzegają kolejowi eksperci. Z udziału w przetargu zrezygnowali wszyscy producenci taboru poza francuskim Alstomem
Koszt 20 pociągów Pendolino na trasę z Trójmiasta przez Warszawę do Krakowa i Katowic to 430 mln euro. Koszty ich utrzymania przez 15 lat sięgną jednak astronomicznej kwoty 240 mln euro. Poza tym, na trasie z Warszawy do Gdańska Pendolino rozpędza się najwyżej do 160 km/godz.
Gdyby zostały wyposażone w system wychylnego pudła (pozwala pokonywać zakręty o 35 proc. szybciej niż tradycyjne pociągi), na odcinku Działdowo-Iława-Malbork mogłyby osiągnąć do 200 km/godz. Nasz wczorajszy tekst o braku w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta