Dają zarobić, a ciągle są tanie
W Polsce mają niewielki udział w rynku, ale ich znaczenie rośnie, ponieważ oszczędzamy
Jak wynika z danych firmy GfK Polonia za 18 proc. rynku FMCG (produkty spożywcze i chemiczne) odpowiadają już w naszym kraju produkty marki własnej, a w ciągu roku ich udziały zwiększyły się o 2 pkt proc. Nadal jest to jednak bardzo mało w porównaniu z innymi krajami europejskimi – w Szwajcarii przekraczają nawet 50 proc.
– Segment marek własnych ma w Polsce nadal duży potencjał wzrostu. Bardzo szybko doganiamy średnią unijną. Dla firm spożywczych wejście w tą niszę może być szansą na przetrwanie w kryzysie – uważa Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Tajemnica ich sukcesu nawet w bogatych krajach jest jedna – cena niższa nawet 30 – 40 proc. od markowego odpowiednika. Produkowane na zlecenie sieci handlowych mają bowiem z reguły prostsze opakowania, nie wymagają też dodatkowej reklamy, stąd możliwe są spore oszczędności. – W Polsce ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta