Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dają zarobić, a ciągle są tanie

29 maja 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska Piotr Mazurkiewicz
W wielu krajach mają znacznie silniejszą pozycję. Klienci często uważają, że są to produkty gorszej jakości, co nie jest prawdą.
źródło: Rzeczpospolita
W wielu krajach mają znacznie silniejszą pozycję. Klienci często uważają, że są to produkty gorszej jakości, co nie jest prawdą.

W Polsce mają niewielki udział w rynku, ale ich znaczenie rośnie, ponieważ oszczędzamy

Jak wynika z danych firmy GfK Polonia za 18 proc. rynku FMCG (produkty spożywcze i chemiczne) odpowiadają już w naszym kraju produkty marki własnej, a w ciągu roku ich udziały zwiększyły się o 2 pkt proc. Nadal jest to jednak bardzo mało w porównaniu z innymi krajami europejskimi – w Szwajcarii przekraczają nawet 50 proc.

– Segment marek własnych ma w Polsce nadal duży potencjał wzrostu. Bardzo szybko doganiamy średnią unijną. Dla firm spożywczych wejście w tą niszę może być szansą na przetrwanie w kryzysie – uważa Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Tajemnica ich sukcesu nawet w bogatych krajach jest jedna – cena niższa nawet 30 – 40 proc. od markowego odpowiednika. Produkowane na zlecenie sieci handlowych mają bowiem z reguły prostsze opakowania, nie wymagają też dodatkowej reklamy, stąd możliwe są spore oszczędności. – W Polsce ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8331

Spis treści
Zamów abonament