Wykonanie zlecenia przez kierowcę jest ważniejsze niż liczba godzin spędzonych za kółkiem
W zadaniowym systemie szofera rozliczamy z realizacji zadania przewozowego. Choć on sam ustala, kiedy rozpoczyna i kończy pracę, to nie ma w tym pełnej dowolności. Ograniczają go przepisy i umowa
– Nasz kierowca ma zadaniowy system czasu pracy. Czasem zaczyna pracę w nocy. Czy należy mu się zatem dodatek nocny? To, że pracował w nocy, wyczytaliśmy z tarczek tachografu. Pracował także raz w wolną sobotę. Wyszło nam, że zamiast 21 dni w miesiącu miał 22 dni, ale łącznie nie przekroczył obowiązujących go w miesiącu 168 godzin pracy. Czy za sobotę należy zapłacić mu za nadgodziny z racji przekroczenia normy średniotygodniowej? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Czas pracy kierowcy został uregulowany odrębnie w ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o czasie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta