Dwugłowe ciele zamiast wojny w Iraku
Zapotrzebowanie na poważne wiadomości spada, więc telewizyjne serwisy informacyjne idą w kierunku rozrywki. Ma być sensacyjnie, lekko i przyjemnie. Celują w tym zwłaszcza stacje komercyjne
Jak donosi miesięcznik „Press”, w ciągu ostatnich dwóch lat telewizyjne serwisy informacyjne straciły blisko dwa miliony widzów. Tymczasem wszystkie stacje telewizyjne nie skąpią nakładów na informację. Sztandarowe wydanie wieczornych newsów jest dla wszystkich nadawców niezwykle prestiżowe. Wszyscy oni próbują przekuć te nakłady w osobne stacje specjalizujące się w informacjach. Tak powstały TVN 24, TVP Info i Polsat News. Z drugiej strony nadawcy walczą zaciekle o widza, powoli, lecz systematycznie przekształcając programy informacyjne w rozrywkowe. Tabloidyzacja głównych wydań wiadomości we wszystkich stacjach telewizyjnych staje się naszym codziennym doświadczeniem.
W ciągu ostatniego roku w polskich programach informacyjnych gwałtownie wzrosła liczba materiałów humorystycznych
Na moje zlecenie firma Press Serwis specjalizująca się w monitorowaniu mediów w Polsce wykonała raport z zawartości serwisów informacyjnych w głównych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Analizowano wydania „Faktów”, „Wydarzeń” i „Wiadomości” w okresie od stycznia 2006 do marca 2009 r. Próba obejmowała po jednym wydaniu każdego serwisu w miesiącu i wszystkie wydania losowo wybranego dnia. Raport obejmuje dane z 39 wydań każdego serwisu informacyjnego, czyli łącznie 117 programów informacyjnych nadanych w głównych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta